Skadeanmeldelse

Anmeld en skade til Veteranforsikring Danmark

Hjælp til skader

Her kan du anmelde en skade online.

Udfyld skadeanmeldelsen, der efterfølgende automatisk sendes til vores skadeafdeling. Skulle det ske, at vi har spørgsmål, kontakter vi dig naturligvis.

Hvis du hellere vil tale med os, kan du kontakte os på telefon 96 19 45 00.

Anmeld skade endnu lettere

Send billeder til os med mobilen

Det er let og enkelt at sende os billeder. Se her hvordan du sender fotos til os imens vi taler sammen i telefonen. Det foregår sådan her:

1. Ring til os
2. Vi sender en sms med et link
3. Tryk på linket og send video eller foto

anmelder skade med sms til video

Skade på motorkøretøj

Hvis du har været ude for et uheld med et motorkøretøj, kan du her finde gode råd om, hvordan du skal forholde dig i de forskellige skadessituationer. Du kan også finde informationer om, hvilke oplysninger vi skal bruge for at behandle din sag.

Ordet motorkøretøjer dækker over følgende:

  • Biler
  • Motorcykler
  • Campingvogne
  • Knallerter
  • Lastbiler

Du kan læse mere om de forskellige skadestyper i oversigten over spørgsmål & svar forneden, eller anmelde en skade direkte online under Min Side.

Hvad kan vi hjælpe dig med?

Kontakt os, hvis du har brug for yderligere hjælp.

modtager skade fra sms til video
Skadeafdelingen
Vil du anmelde en skade?

Få svar på dine spørgsmål

Hvis du har været ude for et uheld med et motorkøretøj, kan du her finde gode råd om, hvordan du skal forholde dig i de forskellige skadessituationer.

Hvordan anmelder jeg en skade?

Hos Veteranforsikring Danmark kan du anmelde din skade på to måder:

  1. Online på Min side
  2. Telefonisk på 96 19 45 00

Anmelder du din skade på Min side, undgår du at skulle finde dine forsikringspapirer frem - der har vi nemlig samlet alle informationer omkring dine forsikringer hos os.

Når du har udfyldt din skadeanmeldelse online, bliver den sendt direkte til vores skadeafdeling. Hvis vi har spørgsmål i forbindelse med skaden, kontakter vi dig.

Autohjælp i udlandet

Er du på ferie og har akut behov for hjælp?

Kontakt Falck Global Assistance på telefon +45 70 22 60 90

Autohjælp i udlandet?

Er dit veterankøretøj kaskoforsikret, indeholder forsikringen redningshjælp i Europa gennem Rødt Kort-ordningen. Ring til SOS International på +45 70 10 50 52 eller brug Rødt Kort-appen.

Vejhjælp og redningshjælp i Danmark
  • Hvis du har den kombinerede ansvars- og kaskoforsikring for dit veterankøretøj, omfatter forsikringen automatisk vejhjælp.
  • Hvis du har den kombinerede ansvars- og kaskoforsikring for dit klassiske køretøj, kan du vælge at tilkøbe redningshjælp.

Hvis du får brug for vejhjælp eller redningshjælp, bedes du kontakte vores samarbejdspartner Dansk Autohjælp direkte. Sammen finder I ud af hvilken type hjælp du har brug for. Det eneste du skal gøre, er at oplyse dit policenummer - så ordner Dansk Autohjælp alt det praktiske med os.

Dansk Autohjælp dækker blandt andet:

  • Assistance ved uheld
  • Starthjælp
  • Transport
  • Bjærgning
  • Meget mere...

Du kan kontakte Dansk Autohjælp direkte på telefon 70 10 80 90

Eneuheld

Et eneuheld er et uheld hvor der kun er sket skade på dit køretøj og ikke på andres ting eller personer.

For at få dækket skaderne på dit køretøj kræver det at du har tegnet en kaskoforsikring.

Når skaden er sket, skal du gøre følgende:

  • Sikre dig at der ikke sker yderlige skade på køretøjet.
  • Anmeld skaden til Thisted Forsikring på 75 91 21 92 eller online her på siden. Det er vigtigt at anmeldelsen beskriver uheldet så nøjagtigt som muligt. Lav eventuelt en skitse over uheldet som du kan sende ind sammen med anmeldelsen.
  • Kontakt dit værksted som vil bestille en taksator til at vurdere skaden.

Når skaden er takseret, og vi har modtaget anmeldelsen, vil skaden blive behandlet i vores autoskadeafdeling.

Uheld med modpart

Et uheld med en modpart er et uheld hvor der er andre implicerede i uheldet. (for eksempel hvis du er kørt sammen med en anden).

Når skader er sket, skal du gøre følgende:

  1. Anmeld skaden til Thisted Forsikring på 75 91 21 92 eller online her på siden. Det er vigtigt at anmeldelsen beskriver uheldet så nøjagtigt som muligt. Lav eventuelt en skitse over uheldet som du kan sende ind sammen med anmeldelsen.
  2. Vi skal desuden bruge oplysninger om modparten i form af registeringsnummer, navn og adresse samt oplysninger om hvor modparten er forsikret.
  3. Hvis der er tegnet kaskoforsikring for køretøjerne, skal både du og din modpart anmelde skaden til jeres forsikringsselskaber, uanset hvem der er skyld i uheldet.
  4. Hvis der er vidner til uheldet, er det vigtigt at du får navn og adresse på vidnerne. Hvis der er uenighed om hvordan uheldet er sket, vil det ofte være vidnernes forklaring som vil placere ansvaret. Vidnerne skal være neutrale. Derfor kan passagerer i din eller modpartens bil ikke bruges som vidner.
  5. Sikre dig at der ikke sker yderlige skade på køretøjet.
  6. Kontakt dit værksted, så bestiller de en taksator til at vurdere skaden. Hvis du kun har dit køretøj ansvarsforsikret, og hvis du mener at modparten er skyld i uheldet, skal du kontakte modpartens forsikringsselskab for at få en aftale omkring taksering af din skade.

Ved personskade:

  1. Hvis der i forbindelse med uheldet er sket personskade enten på dig selv, dine passagerer eller en modpart, er det vigtigt at du kontakter os hurtigst muligt. Erfaringen viser at hurtig hjælp reducerer eftervirkningerne af et uheld. Vi har en gruppe af sagsbehandlere der er eksperter i behandlingen af skader på personer og som derfor kan give gode råd og vejledning om hvordan man forholder sig i sådanne sager.
  2. Vi vil meget gerne have navn og adresse og telefonnummer på de skadelidte personer samt en kort beskrivelse af deres skader.
Glasskade på bil

Har du fået en glasskade på din bil, kan du ringe til Autoglasmanden på 87 80 08 10 eller bestille tid online på www.autoglasmanden.dk. De kører ud til dig og reparerer skaden. Du kan også kontakte dit lokale værksted.

Har ruden fået et slag? Hvis du har valgt en glas- og friskadedækning, er du fuldt dækket for reparation af ruden. Der vil være en mindre selvrisiko hvis ruden skal udskiftes.

Glasskader er dækket af din kaskoforsikring

Almindelige stenslag kan typisk repareres uden at ruden skal udskiftes. Sæt eventuelt et stykke tape over stenslaget da dette øger mulighederne for at ruden kan repareres.

Kontakt herefter en reparatør hurtigst muligt da en hurtig reparationen giver det bedste resultat.

Vurderer reparatøren at skaden er for stor til at den kan laves, og ruden dermed skal udskiftes, er der selvrisiko på skaden i henhold til din police.

Uanset om skaden repareres eller glasset udskiftes, indsender du bare fakturaen (husk at angive policenummer) for det udførte arbejde, og vi betaler direkte til reparatøren. Vi sender ikke skadeanmeldelser på glasskader.

Tyveri og hærværk

Hvis du har en kaskoforsikring for dit køretøj, dækker denne også skader på dit køretøj som følge af tyveri og hærværk.

Når skaden er sket, skal du gøre følgende:

  • Anmeld tyveriet/hærværket til politiet.
  • Anmeld skaden til Thisted Forsikring på 75 91 21 92 eller online her på siden.
  • Hvis køretøjet er kommet tilbage igen, skal du kontakte dit værksted som vil bestille en taksator til vurdering af eventuelle skader.
  • Hvis køretøjet er helt forsvundet, vil der gå tre uger fra du har anmeldt skaden, til du bliver kontaktet af en taksator som vil finde en pris for dit køretøj. Erstatningen vil blive udbetalt efter 30 dage fra anmeldelsen, hvilket er den tid som politiet har til at finde dit køretøj.